KELIRU DALAM KESERONOKAN HARI GAJI..

KELIRU DALAM KESERONOKAN HARI GAJI..
————————————————————-

“YEAY…!! Gaji dah masuk…

Inilah masanya untuk aku dapatkan sesuatu yang aku idam-idamkan..hahahaha(gelak jahat)..”

Dalam kegembiraan hari gaji ramai di antara kita yang terperangkap dalam kemanisan hari gaji tanpa memikirkan apa yang diperlukan atau tidak diperlukan..

Saat hari gaji tetiba terdengar suara ni..

“Bang, gaji dah masuk kan? Jom la kita pergi tengok wayang, pastu kita gi beli baju baru untuk saya dan anak-anak..lepas tu kita makan fast food yang huruf M dan huruf K tu..Xpun kita gi makan restoren huruf PH tu…pastu kita gi melancong ke langkawi hujung minggu ni…kita pergi situ dan sini…”

Hamik kau…

Baru nak merasa bonus..kata si suami tu..

ISH3…

Lain kali azan je kat telinga isteri abang tu ya..hehehe..(gurau jer)..

Macam ni bang…jom kita tengok infografik di bawah ni..sebagai panduan kita bersama memantopkan mutu kewangan dan ekonomi kita dan seluruh masyarakat di negara kita ini..

Kadang-kadang kita membeli tanpa berfikir panjang kerana kita fikir kita perlu tapi kena ingat, ada beza antara keperluan dan kehendak. Oleh itu, sebelum membeli, fikir dahulu sama ada ianya keperluan atau kehendakĀ 

Simpanlah dalam SSPN1M sekarang!!

https://www.sspn1m.com.my/daftar-akaun

Sebagai KEPERLUAN ASAS dalam kehidupan kita harian..

“Simpan, simpan, simpan,
Jaminan Masa Depan”

#loveSSPN1M
#menabungsekarangsenangkemudian

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *